ALT ÖN DİŞLERİN KÖTÜ GÖRÜNÜMÜ

Alt Ön Dişlerde Çapraşıklık

Bu çapraşıklığın nedeni; dişlerin çocukluktan beri darlığı var ise erişkin olmuş hastada 1 keser dişi çekme zorunluğu oluşturabilir. Çünkü normalde çene yüz gelişiminin tamamlanmadığı ergenlik döneminde yapılması gereken bir tedavidir. Bu tedavi ''YER KAZANIMI'' çene yapısının genişletilmesi işlemiyle gerçekleştirilmelidir. Ama artık iskelet sisteminin oturduğu bireylerde alt ön dişlerin ağır çapraşıklığında tek diş çekimi ile tedavi başarılı bir şekilde tamamlanabilmektedir.

Dişlerin sararmaları ve aşınmalarının tedavisinde de kullanılabilirliği göz önünde tutularak porselen lamina, kompozite lamina uygulamaları da yapılabilmektedir.

Komposite lamina uygulamalarında özellikle ekran önünde olan bireylerde kişiye özel renk seçimi yapılabilir. Dişeti çekilmesine bağlı oluşmuş, dişeti boşluklarının diş aralığında siyah siyah yansımalarını kesmek için ise komposite uygulamasında özel tabakalama tekniği kullanılır.

Porselen lamina uygulamalarında ise mutlaka renk uyumunu yakalamak gerekir. Bu nedenle alt dişlerin üst dişlere oranla bir ton koyu olması gerekir. Tedavi bitiminde hastaların her iki diş rengini (üst alt görsel) aynı işlemesi de elbette mümkündür. Bu nedenle alt dişlerin porselen laminasının yapımı ve yapıştırması kişiye özel olmalıdır.

Alt dişlerin çapraşıklığı, darlığı genellikle 40 yaş üstünde hastalarımızı oldukça fazla rahatsız etmektedir. Bunun en büyük nedeni; arka dişlerin zamanla aşınmasının yanı sıra arka dişlerin birinin ya da ikisinin kaybı sonucunda, kişinin daha çoklukta ön dişlerin çiğnemeye dahil edilmesiyle ve ağzın dengesinin bozulmasıyla ortaya çıkar. Bu denge bozulması ön dişlerin çatlayıp kırılma ve hatta aşınmasına neden olur.

Diş minelerinin aşınması, sararması alt dişlerin daha da kötü görünmesine neden olur. Botox dolgu gibi işlemler ile alt dudağın kalınlaştırılması sağlanmaya çalışılsa da, konuşma esnasında dişlerin çapraşıklığı, sarılığı oldukça fazla dikkat çekmektedir.

Bu nedenle alt dişlerin görünümünün güzelleştirilmesi bu tip hastalar da kaçınılması gereken bir durumdur.

ORTODONTİK TEDAVİ yaşa bağlı olmaksızın, sağlıklı dişeti yapısına sahip erişkinlerde rahatlıkla yapılabilmektedir.

Günümüzde neredeyse her dört ortodontik tedaviden biri 18 yaş üstüdür.(Cedro MK, Moles Dr)

Alt dişlerin yaştan kaynaklanan kötü görünümünün en önemli nedenlerinden biri; arka dişlerin aşınması sonucu kişinin yüz yüksekliğinin değişmesidir.

Kişinin yüz yüksekliği normalde (gençlik döneminde) üst dişleri gösteren tarzda yüzü destekler. Fakat arka dişler eriyip aşınınca yanaklar sarkarak üst ön dişler gözükmez.

Bu neden ile alt dişlerin düzeltilmesi hastada yüzdeyüz memnuniyet yaratmayabilir. Çünkü kişi gülümsemesinden mutlu olmaz. Bu nedenle de vertikal boyut yükseltme yani arka grup dişlerin yeniden şekillenmesi işlemi şarttır.

Dişlerin dayanıklılığını arttıran bu uygulama diş sırt yapısının korunmasını amaçlar. Dişler adeta gençleşir, yenilenir. Bu yöntemin hasta için amacı yüzünde herhangi bir estetik işleme ihtiyaç duymadan "LİFT" etkisinin oluşturulmasıdır.

Bunlar da İlginizi Çekebilir