Sıkça Sorulan Sorular

Dişinizde iltihap olmadığında anestizede tam tuttuğunda dişinizin çekimi son derece kolay olacaktır. O kırık diş ile uzun süre dolaşamazsınız. Hekiminize güvenip o kırıktan kurtulun. Bu konuda kendinizi ve hekiminizi ikna edeceksizsiniz. Hekiminize sıkıntılarınızı anlatın diğer hekimleri suçlamadan ifadeler kullanın.

Sigara kullanıyorsanız kullanmaya bir süre ara verin. Bol tuzlu su ile gargara yapın. İçinde antientlamatuar olan ağrı kesici kullanın. Ağız bakımınıza diş fırçalamanıza mutlaka önem verin. Geçmiş olsun.

Diş eti problemi var ise mutlaka tedavi edilmelidir. Dişler kaplı ise temizliği iyi yapılmalıdır. Temizliği yaparken ağız duşu öneririm. Ağız duşları diş aralarınızı temizler. GEÇMİŞ OLSUN

Üst dişlerin çekimi sonucu sinir zedelenmesi kolay kolay olmaz. Endişe etmeyin kendinizi çıkacak sorunlara değil problemli dişinizden kurtulacağınıza telkin edin bunun mutluluğunu yaşayın. İnanın üst 20 yaş dişi ağızda çekimi en kolay dişlerden biridir. Çok çok gömülü değilse sorunsuz çıkar. Geçmiş Olsun.

Gerek iğnenin vurulduğu yer gerekse de uyuşukluk esnasında çenede yapılan anormal hareket 20 yaş çekiminden sonra ağız açma ve kapamada zorluk yaratır. İyice artacağını zannetmiyorum ama geç geçebilir.

20 Yaş dişinin yanından dile ait sinirler geçer. Çok zorlu 20 yaş dişi çekimi sonrası dilde uyuşukluk kalır. Hala geçmemesi pek normal durum değildir. B vitamini kullanın biraz yardımcı olabilir.

Ağzınızı açmada zorluk yaşamanız başlangıç için çok normal. Çene ekleminize sıcak havlu koyup açma kapama hareketi yapmanızı öneririm. Kas gevşeticide kullanabilirsiniz. Bütün bunları yapmasanız da zamanla fonksiyonlar geri döner. Bu bahsettiklerimle fonksiyonlar daha çabuk geri döner. Tabi bu egzersizleri zorlamadan yapmanızda önemli.

Antibiyotik kullandınız mı? Ağrı kesici kullandınız mı? Ağzınızda koku var mı? Tuzlu su ile gargara yapmanızı öneririm. Tuzlu su çok faydalıdır. Sigara kullanıyorsanız kullanmamanızı tavsiye ederim. Geçmiş olsun.

Sizin için çok karmaşık olan diş çekimi, diş hekimi için çok kolay olabilir. Unutmayın ki diş çekimi için özel geliştirilmiş aletler vardır ve bu aletler sizin dişinizin çekimini çok kolay kılabilir. Çünkü dişi kök haline gelinceye kadar çürüyen ilk siz değilsiniz. Ayrıca tam anlamıyla uyuşturulup çekilen bir diş, hiç acı vermez.

Merhabalar, Özellikle bayanlarda osterojen hormonlarının değişimine bağlı melanin piğmenttinin diş etine çökmesi sonucu mor lekelenmeler olur. Aynı ben gibi düşünün yada güneşde esmerleşme gibi. Patolojik değil fizyolojik bir durumdur. Ama diş etlerinizde kanama ve taşlar varsa o zaman oluşan morluk diş eti iltahabı sonucu olur ve tedavi edilmesi gerekir.

Bakın hiçbir zaman şunu unutmayın dişlerin sağlıklı olduğu durumda diş aralarında aralık bulunmaz. Ne zamanki diş taşları oluşur. Ozaman diş eti çekilir o istemediğiniz aralıklar oluşur. Taş temizlenince ne olur. Zaten mevcut olan aralıklar açığa çıkar. Taş temizlenmez ise aralıklar dahada büyüyerek aralığında büyümesine sebep olur. Bu nedenle bir an önce diş aralarınızdaki taşları temizleyin ve yeni taş oluşumunu engellemek için mutlaka diş ipi kullanın derim. Diş etlerinizde ki kanama ve taşlardan ancak böyle kurtulursunuz. Sert bir şey yediğinizde ağıran dişinizde muhtemelen çürük vardır.

Hamilelelikte diş tedavisi

Hamileliğin son 3 aylık döneminde yapılan müdahale mümkün olduğunca hastayı orkutmadan yapılmalıdır. Korku strese neden olur buda erken doğum tehlikesi yaratır. Akşam ortaya çıkan diş ağrısı dişin içinde iltahabik durum olduğunu gösterir ve bunun sonucunda iltahap büyüye bilir ki bu bebeğe daha zarar verir. O yüzden strese girmeden dişiniz için gerekl işlemi yaptırın. Önce siz sağlıklı olacaksınız ki bebeğinizede bunu aktarın.

Cola=ASİT

Calonın ne zararı var mı? O kadar çok ki kolada asit var. Ne yapar asit dişi çürütür. Dolgu kenarını açar, dolgu düşer. Dişin kolelerinde çürüme yapar. Daha neler neler.

Geçmiş olsun. Öncelikle panik olmayın. Ama tedbiride elden bırakmayın. Şimdi çekilen dişin iltahabı olda kalmış yada tam temizlenmemiş veya temizlendiği halde tam ulaşılamamış olabilir. Yapılacak şey o ilthabın tekrar açılıp temizlenmesidie ki buda diş çekiminde farksızdır. Doktorunuz uygun görür ise antibiotik kullanımı ardından 6 ay sonra röntgen kontrolü gerekir.

Ön dişler travmaya en açık dişlerdir. Kırık tedavisi yapıldığı halde hassasiyet geçmiyorsa özellikle dişin pulpasının geniş olduğu genç hastalarda kanal tedavisi gerekebilir. Nedenini açıklayım içiniz rahat etsin. Dişin içindeki pulpa yani çanlı kısım kırılma sonucunda etkilenir. Bu etkilenmede nasıl parmağımız kesilince sişer. Dişte de bu şişme pulpada olur. Diş iyileşirse hassasiyet geçer. İyileşmezse diş pulpası ölür. O zaman yapılması gereken şey kanal tedavisidir. Hassasiyetin geçip ağrının olmaması iyileşmeyi gösterir. Dişinizin iyileşmesine yardımcı olmak için hassasiyet giderici macun kullanabilirsiniz. Çünkü dişinizde kırık dışında mikro çatlaklar vardır hassasiyete bunlarda sebep olabilir. Geçmiş olsun.

Diş Apsesi

Dişte apse olmasının iki sebebi vardır.

1. Dişde çürük yada dolgu vardır. Onun altında yada içinde yer alan mikroorganizmalar dişin pulpa dediğimiz iç kısmını iltahaplandırmışdır. İltahapda yayılarak apse yapmiştır. O zaman mutlaka dişin tedavi edilmesi gerekir. Antibiotik sadece geçici çözümdür. Esas çözüm diş tedavisidir. Hekime danışmadan antibitik kullanmak da bazen sakıncalı olabilr.

2. Diğer apse nedenide dişin etrafını saran dokunun yani periodontal dokunun iltahaplanması sonucu apse olur. Buda sadece antibiotik kullanarak geçmez. Tekrar apse yapar. Geçmiş olsun. Apse ve yüzün şişmesi gerçekden can sıkıcı bir durum. Acil şifalar diliyorum.

Periodontal Hastalıklar

Dişlerimizin etrafını saran diş eti dokumuzun iltahaplanması zaman içerisinde kemiğinde etkilenmesine neden olur. Ve dişlerimizin etrafında diş eti cebi dediğimiz boşluklar aynı pantolonun cebi gibi içine bir şeyler almaya müsaitlerdir. Bu cepciklerin mutlaka Kuretaj dediğimiz işlemle temizlenmesi sonrasındada sizin tarafınızdan mutlaka iyi bakılması temiz tutulması gerekir. Size önerim ağız bakımı ve diş eti iltahaplanması gibi anahtar kelimelerle internetten iyice araştırıp sorununzun nedeni olan plaklar ve taş neden oluşuyor öğrenin iyi bir ağız bakımı yapın. Tabiki bir an evvel diş hekimine başvurmayı ve tedavi olmayı ihmal etmeyin geçmiş olsun.

Ağız kuruluğunun sebebi radyasyon tedavisi, kemoterapi (kanser tedavisi), sigara içmek, sinir zararı bazı ilaçların yan tesiri ve şeker hastalığı gibi hastalıklardır. Kesintili uyku, konuşmakta ve yutmakta zorluk,boğaz ve ağız kokmasıyla sonuçlanır.

Nelere dikkat edilmeli?

Kuru ağız ilaçları kullanmak, şeker hastalığını kontrol altında tutmak, su içmek, uygulanan tedavi varsa kullanılan ilaçları gözden geçirmek, kafein ve sigarayı azaltmaya dikkat edilmelidir.

Hamilelik döneminde sağlıklı dişetlerinde bile kanamalar görülebilir. Diş eti hassasiyeti olması normaldir. Diş eti kanaması için basit bir tedavi olan diş taşı temizliği olarak adlandırılan detertraj uygulanabilir. Bu uygulamada herhangi bir ilaç kullanılmaz. Bu yüzden hamilelik dönemindede rahatlıkla uygulanabilir. Tedavide dikkat etmeniz gereken en önemli unsur anne ve çocuğun bulaşıcı hastalığa yakalanmaması için tam steril aletlerle çalışılmasıdır.

Sabah kahvaltıdan sonra ve gece yatmadan önce, üçer dakika düzenli fırçalama işlemi yeterlidir.

Çocuklarda üç yaşına kadar diş macunu kullanımı önerilmiyor. Üç yaşından sonra başlanmalıdır ve bir leblebi büyüklüğünde macun fırçalama için yeterlidir. Florürlü diş macunları tercih edilebilir. Önemli olan çocuğun macunun tadını sevip fırçalamaya istek duymasıdır.

Şunu da unutmamak gerekir ki dişleri korumada macundan çok, etkili bir fırçalama işlemininde önemi vardır.

Çocuğun ağız büyüklüğüne göre yumuşak ve naylon kıllardan üretilmiş diş fırçaları tercih edilmelidir. Dişlerini aşındıracağı için sert fırçalar tercih edilmemelidir. Ayrıca eski bir fırçayla da dişler kesinlikle fırçalanmamalıdır. Fırçalar maksimum 6 ayda bir mutlaka değiştirilmelidir.

Ortalama 3 saat öncesinde (özellikle çok sıcak olan) yiyecek ve içeceklerden kaçınmalısınız.

Güneş altında kalmamanız, sıcak banyo yapmamanız

Sigara içmemeniz , alkol almamanız,

Sık sık tükürmemeniz (kanın durması açısından)

Dudaklardaki uyuşukluk geçene kadar ısırarak kontrol yapmamanız önerilir.

Çekilen dişin olduğu bölge 1-2 hafta içinde iyileşir. Bu süre içinde ilk 2 gün ozon tedavisine ve bol bol tuzlu suyla gargara yapmanızı öneririz. Bu süreçte ağız temizliğine daha da özen gösterilmesi(oluşabilecek enfeksiyonlardan korunabilmek için) tavsiye ederiz.

Fissür sealantların amacı diş üzerindeki çiğneme yüzeylerinde oluşan çukurcukları doldurmaktır. Bu da çürüklere neden olan gıdaların dişlerin yüzeylerindeki çukurcuklara birikmesini engeller. Fissür Sealant uygulaması hem kolay hem de hızlıdır ve uzun süreli etkin bir koruma sağlar.

Diş hekimliğinde kullanılan X-Işınında az bir risk vardır ve diş hekimi çocuklardan radyografi alırken çocuğun maruz kalacağı radyasyon miktarını azaltır.

İlk dişin sürmesinden itibaren veliler çocuklarını düzenli olarak 6 ayda bir diş hekimine götürmelidir. Diş hekimleri fırçalama, diş ipi kullanımı ve diğer tedavileri içeren bir program önerir ve çocukların öğrenmelerine yardımcı olur. Evde yapılan düzenli diş bakımı, diş hekimine yapılan düzenli ziyaretler ve dengeli beslenme çocuğunuza hayat boyu sağlıklı dişler kullanmasına yardımcı olacaktır.

Çocukların parmak emmesi veya yalancı emzik kullanmasının çok uzun süreli devamında zararlı olacaktır. Çabalarınıza rağmen bu alışkanlıklarından vazgeçmiyorsanız diş hekiminizin yapacağı ağız içi apareylerle bu alışkanlıklarından vazgeçirebilirsiniz.

Yapmanız gereken en önemli şey sakin olmaya çalışmaktır. Çıkan dişi ıslak bir ortamda (serum fizyolojik, tükürük, süt) muhafaza ederek çocukla beraber bir saat içersinde diş hekimine götürülmelisiniz.

Çürüğe sebep olan plak bakterilerini bir fırça yardımıyla temizleyebilirsiniz. Yumuşak kılları olan, bebekler için özel tasarlanmış bir fırça ile en azından günde bir defa yatmadan önce bebeğinizin dişlerini temizlemelisiniz.

Çocuğunuzu ağzında biberonla uykuda bırakmayın ve yatma zamanında biberonunda su dışında başka bir şey bulundurmayınız. Çocuğunuzun dişlerini fırçalamanın ve diş ipiyle temizlemenin doğru yöntemini hekiminizden mutlaka öğrenin.